-> -> -> Regim de slăbire

Regim de slăbire


Share | |

 

Pentru a urma cu succes un regim de slăbire trebuie în primul rând în să se instituie un regim alimentar raţional şi un stil activ de viaţă.

Trebuie luate măsuri imediat după primele 2 - 3 kilograme.

Este obligatoriu să se limiteze alimentele concentrate adică cele care la un volum mic au un conţinut mare de calorii; exemple: zahărul, dulceţurile, prăjiturile, ciocolata, pâinea, grăsimile etc.

Alimentaţia va consta, în principal, din fructe şi legume. Fructele se pot consuma în cantitate nelimitată - cu excepţia celor cu un conţinut mare de zaharoză (struguri până la 300g pe zi).

Carnea, slabă, de preferat fiartă sau friptă, se va consuma în cantitate de 200 - 300g pe zi.

Produsele lactate degresate au un loc prioritar în alimentaţia celor ce vor să slăbească.

Se va reduce numărul caloriilor consumate micşorând cantitatea de carbohidrati şi grăsimi din alimentaţie.

Mesele vor fi în număr de 4 - 5. Reducerea la 1 - 2 mese pe zi va conduce la mărirea depozitelor de grăsimi ca urmare a variaţiilor mari ale glicemiei. Nivelul crescut al glicemiei va determina o secreţie crescută a insulinei care va conduce la o transformare considerabilă a  carbohidratilor în grăsimi.

Pâinea se va consuma în cantitate limitată la 80 - 150g / zi.

La orele 10 şi 16 când apare senzaţia de foame să se consume un fruct sau o legumă (morcov, castravete).

Cina va consta în ceai, iaurt, fructe.

O zi pe săptămână va fi o zi de descărcare şi se vor consuma doar legume, fructe şi lactate. De exemplu: I) 1 - 2kg fructe, 200g brânză de vaci, 250g iaurt sau 200g morcovi ;   II) 250g iaurt, 250g pere sau 1200g lapte dulce împărţit în porţii astfel: dimineaţa 300g, la prânz 400g, gustare de după prânz 200g şi seara 300g.

Se vor consuma legume şi fructe - conform sezonului - fiind necesară o hrană bogată în săruri minerale, vitamine şi mai ales vitamina C.

Consumul de sare va fi redus la 4 - 5g / zi.

Exerciţiile fizice ajută în cele două cazuri de îngrăşare - intracelulară şi intercelulară -  accelerând schimbul de substanţe. Exerciţiile fizice îmbunătăţesc şi normalizează schimburile intracelulare şi intercelulare influenţând benefic sistemul nervos vegetativ care la rândul lui va normaliza funcţiunea glandelor cu secreţie internă.

Exerciţiile fizice făcute sistematic măresc masa musculară în dauna ţesutului adipos; se întăreşte muşchiul inimii mărind capacitatea acestuia la efort; se înlocuieşte ţesutul primar slab dezvoltat şi cu o capacitate plastică redusă, impropriu contracţiilor, cu un ţesut muscular bine definit, de calitate superioară, cu o capacitate sporită de efort. Muşchii peretelui abdominal şi ai întregului organism devin mai puternici, elastici, creşte mobilitatea articulaţiilor. Funcţia pulmonară se îmbunătăţeşte, dispare apneea, mersul devine mai ferm şi elastic.

Ştiinţa a arătat că pentru a slăbi trebuie să respecte un regim raţional, echilibrat, de alimentaţie şi de „încărcare funcţională" = exerciţii fizice.

REGIM ALIMENTAR pentru slăbit al dietologului dr. Jelepov aplicat în sanatoriul din Gorna Bania:

LUNI

Mic dejun: lapte dulce 250g, un ou.

Gustare ora 10: brânză de vaci 50g, salată 150g.

Prânz: carne (friptură) 250g, salată 250g, mere 400g.

Gustare ora 16: mere 400g.

Cină : peşte (la cuptor sau rasol) 200g, salată 150g, compot - fără zahăr sau cu zaharină - 250g.

Pâine pentru toată ziua: 200g; de preferat integrală sau Graham.

MARŢI

Mic dejun: ceai de măceşe 200g, brânză de vaci 50g.

Prânz: carne (friptură) 250g, salată 250g, mere 250g,

Cină: grătar 150g, salată 150g.

Pâine pentru toată ziua: 200g.

MIERCURI

Zi de descărcare: brânză de vaci 200g, iaurt 250g, mere 1kg.

JOI

Mic dejun: ceai de măceşe 200g, caşcaval 50g.

Gustare ora 10: salata 150g, un ou fiert.

Prânz: viţel cu fasole verde - carne 150g, ulei 15g, fasole verde 300g, roşii 50g, ceapă 30g - fructe 250g.

Gustare ora 16: jeleu de fructe (cu zaharină) 300g.

Cină: miş - maş (un ou, legume 250g, ulei 15g), compot 300g.

Pâine pentru toată ziua 200g.

VINERI

Mic dejun: lapte 250g, o cafea (cu zaharină)

Gustare ora 10: brânză de vaci 100g, salată 150g.

Prânz: sarmale - carne 120g, varză 100g, orez 5g, ulei 15g, ceapă 50g - fructe 200g.

Gustare ora 16: castraveţi 150g, pepene verde 150g.

Cină: cremvurşti 100g, salată 200g, compot cu zaharină.

Fără pâine.

SÂMBĂTĂ

Mic dejun: ceai de măceşe 200g, câteva măsline.

Gustare ora 10: pepene verde sau mere 200g.

Prânz: ruladă cu carne - carne 150g, morcovi 30g, ceapă 50g, ulei 15g, cartofi fierţi 50g, ½ ou - salată 200g.

Gustare ora 16: iaurt 200g.

Cină: ardei umpluţi cu brânză de vaci - ardei 100g, un ou, ulei 15g, brânză de vaci 100g - jeleu de fructe 200g.

Pâine pentru toată ziua: 200g.

DUMINICĂ

Mic dejun: lapte dulce 250g, o cafea cu zaharină.

Gustare ora 10: caşcaval 50g, salată 150g.

Prânz: ghiveci de carne cu legume - carne 150g, ulei 15g, cartofi 50g, fasole verde 50g, ceapă 30g, morcovi 30g - jeleu de fructe 200g (5g gelatină, 200g fructe, zaharină)

Gustare ora 16: mere 200g.

Cină: „maioneză" din brânză de vaci - brânză de vaci 100g, ulei 5g, piper, usturoi - salată 200g, compot 200g.

Fără pâine.

 

Este recomandat ca persoanele cu uşoare tendinţe de îngrăşare să reducă cel puţin pâinea sau chiar să nu consume pâine 5 - 10 zile. Obişnuinţa de a consuma pâine dispare prin reducerea treptată a raţiei zilnice. Pentru slăbire sunt recomandate multe fructe.

 


Ți-a plăcut acest text? Dă-l mai departe!


Share | |

5

5 comentarii pentru Regim de slăbire

Adauga comentariul tau
  • postat de gregoria la data de 29.05.2010, 13:50
    sfat de aur

  • postat de ANA-MARIA la data de 29.05.2010, 13:51
    ceva foarte usor de respectat

  • postat de otilia la data de 29.05.2010, 13:53
    un regim extraordinar!!!!!

  • postat de spunetiparerea la data de 30.05.2010, 07:41
    Multumim pentru apreciere. In cursul zilei de astazi vom mai posta alte doua regimuri pentru slabit.

  • http://www.todsshoesoutlet.biz/
    postat de tods outlet la data de 12.07.2014, 03:10
    Friends who are more festive will love angel or devil costumes.


Spune-ti parerea despre Regim de slăbire

Nume*
Email (dacă vrei să fii anunţat când apar comentarii noi)
Titlul comentariului
Comentariul tău

cod de validare
loader generează cod nou
Cod de validare*
Anunţă-mă când apar comentarii noi 



Utile
Dictionar de rime

Afla mai multe
ce este spunetiparerea.ro?
ce este un expresial?