-> -> -> Cum să renunţi la fumat în 5 zile

Cum să renunţi la fumat în 5 zile


Share | |

 

Aceste rânduri sunt adresate celor care doresc să renunţe la fumat.

În afară de nicotină, tutunul mai conţine încă 19 substanţe toxice. Nu vom discuta despre consecinţele dăunătoare ale fumatului, de care toţi, într-o măsură mai mare sau mai mică, suntem convinşi. Iată un „Plan de 5 zile" pentru cei care doresc să se elibereze de tentaculele invizibile ale nicotinei şi să renunţe la fumat.

 

Perioada cea mai propice pentru această terapie, pentru aceste 5 zile de testare a voinţei, este concediul de odihnă din timpul verii. Pentru reuşită este necesar să vă eliberaţi de tensiuni, griji şi să nu fiţi obosit şi nervos.

 

Iată cele mai importante recomandări:

1. ALIMENTAŢIA. În timpul celor 5 zile de tratament, alimentaţia trebuie să fie preponderent sub formă crudă - în special fructe şi legume. Se recomandă supe şi mâncăruri legume, zarzavaturi, lapte şi iaurt.

Evitaţi carnea, peştele, ouăle, condimentele iuţi.

Cu cât veţi bea mai multă apă şi lichide în aceste 5 zile, cu atât mai repede veţi ajunge la rezultatul dorit. Sunt indicate sucurile de fructe, băuturile carbogazoase şi cât mai multă apă obişnuită.

Nu se recomandă consumul de ceai şi de cafea.

Consumul de alcool este interzis deoarece alcoolul are o influenţă negativă asupra centrului voinţei din encefal.

 

2. RESPIRAŢIA TERAPEUTICĂ. Respiraţia terapeutică asigură o oxigenare suplimentară a creierului. Este recomandat să se execute de câteva ori pe zi (de cel puţin 3 - 5 ori ) următorul tip de respiraţie:

Stând în drept în picioare apucaţi cu palmele zona toraco - abdominală a pieptului, peste coaste. Inspiraţi adânc - pe nas - până la limita capacităţii pulmonare. Când plămânii s-au umplut cu aer se face o încercare de a mai introduce puţin aer împingând pieptul înainte. Menţineţi aerul 10 secunde după care începeţi expiraţia - pe gură - aplecându-vă înainte şi concomitent comprimaţi plămânii prin apăsarea cu mâinile. Când simţiţi că plămânii s-au golit, expiraţi puternic - o expiraţie forţată - şi continuaţi să comprimaţi coastele spre interior 5 - 10 secunde (cu plămânii goliţi de aer), după care se reia exerciţiul. Se repetă câteva cicluri de câteva ori pe zi, în timpul plimbării prin parc şi mai ales înainte de masă. În urma acestui exerciţiu dispare necesitarea de a fuma.

 

3. BĂI ŞI FRICŢIUNI. Nu vă temeţi de apa rece care are efect de susţinere a terapiei contra fumatului. Cu un prosop ud, frecţionaţi energic faţa, pieptul, abdomenul, spatele, mâinile şi, în cele din urmă, picioarele. Dimineaţa aceste fricţiuni, cu apă rece, înlocuiesc cu brio multe căni cu cafea sau ceai şi ajută la eliminarea toxinelor nicotinice. Foarte utile sunt şi  una - două băi calde pe zi.

 

4. ALTE RECOMANDĂRI.

Evitaţi lipsa de activitate.

Nu rămâneţi la masă după ce aţi mâncat.

Faceţi plimbări şi exerciţiile de respiraţie.

Nu vă supraalimentaţi. Stomacul prea plin diminuează voinţa.

 

Străduiţi-vă să dormiţi suficient şi chiar mai mult decât în mod obişnuit.

Alimentaţia dumneavoastră trebuie să fie bogată în vitamina B1. Conţinutul cel mai ridicat de vitamina B1 se găseşte în nuci, în germenii de grâu, în pâinea de tărâţe, în fulgii de ovăz, în smochine şi cartofi.

Trebuie să se ţină seama de faptul că zahărul distruge această vitamină. Dulceţurile, bomboanele, deserturile - toate trebuie să fie excluse din alimentaţie pe toată durata celor 5 zile.

Micul dejun trebuie să fie consistent, prânzul trebuie să fie hrănitor, iar cina trebuie să fie uşoară. Dacă dimineaţa nu simţiţi foame, faceţi fricţiunile cu prosopul cu apă rece şi exerciţiile de respiraţie şi veţi flămânzi pentru a mânca un mic dejun consistent.

Dimineaţa când vă treziţi, nu spuneţi vechiul jurământ: „De astăzi nu mai fumez!" sau „Deja nu mai fumez".

Înainte de micul dejun beţi încet, cu înghiţituri mici, două căni cu apă la temperatura camerei.

Respectaţi regimul alimentar de peste zi , iar seara nu uitaţi plimbările de după cină.

Această terapie este un adevărat război.

Dacă în prima zi veţi fuma una sau două ţigări, dumneavoastră sunteţi cel care pierde! Din fericire veţi pierde doar o bătălie, iar războiul trebuie să continue.

Cele mai grele, chinuitoare sunt prima şi a doua zi, iar ziua a treia este determinantă. Atunci vă veţi confrunta cu o stare de iritare, de proastă dispoziţie şi în mod cert cu neîncredere în reuşită.

Dar fie ca acestea să acţioneze ca stimulenţi.

 


După un articol publicat cu 30 de ani în urmă în ziarul bulgar „Otecestven front" sub semnătura Ivan Tolev.

 


Ți-a plăcut acest text? Dă-l mai departe!


Share | |

5

2 comentarii pentru Cum să renunţi la fumat în 5 zile

Adauga comentariul tau
  • Adevarat!
    postat de daniel la data de 06.08.2011, 12:19
    Ma numesc Daniel,de 3 ani locuiesc in Italia,pe langa Vicenza,din tot ce am putut citit pe net,chiar si in cele in italiana,acesta metoda mi se pare cea mai verosimila,asa sunt eu acum in concediu,o sa raman aici in Ital,eu incerc sa ma las de 20 de ani si nu reusesc...am 43...sper ca de data asta...DA!...mai vorbim...acum trb sa plk.

    Multumesc!
    Daniel.

  • http://www.biblit.it/chi_siamo.htm
    postat de hogan uomo la data de 13.06.2014, 18:49
    Greetings! I was curious to know if setting up a blogging site such your own: %BLOGURL% is tough to do for inexperienced people? I have been hoping to create my own blog for a while now but have been turned off because I've always believed it required tons of work. What do you think? Many thanks


Spune-ti parerea despre Cum să renunţi la fumat în 5 zile

Nume*
Email (dacă vrei să fii anunţat când apar comentarii noi)
Titlul comentariului
Comentariul tău

cod de validare
loader generează cod nou
Cod de validare*
Anunţă-mă când apar comentarii noi 



Utile
Dictionar de rime

Afla mai multe
ce este spunetiparerea.ro?
ce este un expresial?